Träningsbänk Incline

Träningsbänk Incline
Träningsbänk Incline
Beskrivning av Träningsbänk Incline

 FINNLO träningsbänk består av separat sits och ryggstöd som kan justeras i 3 respektive 6 lägen vilket möjliggör en perfekt träningsergonomi. När du tränar med fria vikter behöver framför allt en sak: en stabil och pålitlig träningsbänk som du kan lita på. Finnlo träningsbänk med 6-stegs justerbart ryggstöd och 3-stegs justerbart säte ger dig optimalt läge i alla övningar med fria vikter. Med en maximal viktkapacitet på 250 kg är Finnlo träningsbänk också lämplig för seriösa idrottsutövare.  En separat justerbar sits och ryggstöd är idealiska för en mängd olika övningar och en bred träning av överkroppen. Genom att justera snedbänken i många olika träningsvinklar kan din träning riktas mot många olika delar av kroppen.Följande hälso- prestanda- sport- och träningsmål kan du åstadkomma på träningsbänken:Bevarande / uppbyggnadTräning av samtliga områden i de stora bröstmusklernaMuskler på skuldrorna och övre delen av ryggen (övre mellersta och nedre delen av trapezius stora och små romboidmusklerna stora ryggmusklerna skulderblad lilla pectoralis nyckelbensmusklerna serratus anterior)Armmuskler (biceps triceps deltamuskler inre och externa rotatorblad)Dessutom kan buk ben och skinkor tränasOavsett om du är styrkeidrottare tennisspelare simmare eller hälsoidrottare kan du få optimal träning FINNLO träningsbänk – Din kompakta träningspartnerStabil och säkerMed Finnlo träningsbänk får du den goda känslan av att kunna fokusera fullt ut på träningen. Träningsbänken bär en maxvikt upp till 250 kg. Mycket stabil med robust stoppning och kvalitetsutförande gör Finnlo träningsbänk tillsammans med vikterna som tillval en oumbärlig grundläggande del av din träningsutrustning. Vare sig tränad styrkeidrottare eller fitnessnybörjare är Finnlo träningsbänk idealisk för snabb och effektiv muskeltillväxt eller perfekt för kroppstoning med vikter.Träning med fria vikter är mycket effektivt och skapar en intensiv muskelstimulans.Resultaten talar för sig självaDu kan kombinera övningar med skivstång och fria hantelövningar för att uppnå perfekta resultat med en vältränad överkropp fram till sista muskelfibern! På grund av de olika inställningarna på Finnlos träningsbänk kan man variera fokus på oiika delar av större muskler. Tex kan den stora bröstmuskeln tränas med bänkpress och få olika delar av den tränad genom olika lutningar på ryggstödet.Flexibilitet och stabilitet för en mångsidig och säker styrketräningÄven ben och skinkor kan tränas. Även om fokus inte ligger direkt på dem så blir bålen och sätesmusklerna på många övningar automatiskt tränade.Separat sits och ryggstöd7-vägs justerbart ryggstöd (upp till 90 grader)3-vägs justerbart säteKapacitet upp till 250 kgMått LxBxH 123 x 60 x 52-140 cmBredd på dynan är 26 cmKombinerat med Finnlo Träningsstation med Skivstång och Finnlo 73 kgLångt och kort hantelsetVikt 27 kg FINNLO träningsbänk TräningstipsSe till att du alltid börjar med liten vikt och en korrekt teknik i övningen. Övningar med fria vikter ska utföras med full koncentration så att alla rörelser utförs på korrekt sätt. Detta gäller för både nybörjare och avancerade.Från den klassiska bänkpressen med olika inställningsvinklar av träningsbänken för att göra curls skivstångspress bakom och framför nacken till bänkpress med hantlar butterfly och bakvänd butterfly armrodd tricepsextensions bicepscurls och många andra varianter – en mycket komplex träning av överkroppen är möjlig. Även ben och skinkor kan tränas genom back leg lyft eller enbenta lunge squats på plan träningsbänk.Om du tränar din styrka uthållighet eller maximal styrka beror till stor del på vikt och antal repetitioner. Nybörjare börjar med låg till medeltung vikt och tre serier med vardera 16-20 repetitioner. Med träning kan du öka vikten och utföra 8-12 repetitioner per serie. Proffs ökar vikten tills de fortfarande kan köra upp till 6-8 repetitioner per serie. Pausen bör vara lång nog så att du k…

Läs mer om Träningsbänk Incline...


Sök bästa pris på Träningsbänk Incline hos: